Cabriolet?


Kuten aiemmin taisin mainita, niin ohjaamon katto täytyy ottaa pois ja tehdä uusi. No kaikkien myrskyjen ja sateiden jälkeen tämä vihdoin onnistui.





Vähän heikompi kuva. Mutta katon päälle oli ilmeisesti vedetty joku vinyyli, joka jäljitteli laudoitusta tms. En tiedä mikä tämän ajatuksen takana oli mutta henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, että jos tehdään vanerista katto, niin käsitellään ja esitellään sitä sitten vanerina. Kaikki tuollaiset hengittämättömät materiaalit käytänössä tuhoaa koko perusrakenteen.



Tältä se näytti keulalta kuvattuna. Oikealla oleileva aukko on kattoluukku ohjaajan puolella.

Tosiaan tältä se nyt näyttää takaa kuvattuna.
Seuraavaksi on varmaan sitten kaarien irrottelu ja uusien valmistelu. Teen niistä vähän kestävämmät, jota ohjaamon katollekkin voi halutessaan kiivetä. Toki sitä ennen pitää varmistella seinien kunto, jotka ei ainakaan yläpäästä vaikuta kovin kovalta enään. Toki kovin montaa levyä ei tarvitsisi ostaa vaikka kaikki rungon yläpuolella olevat rakenteet muuttais.


Tämän moottorin kohtalokin alkaa selvitä. Laskeskelin vähän osien hintaa sekä muuta vastaavaa ja tulin siihen tulokseen, että saattaisi jopa halvemmaksi tulla uuden vastaavan motin hommaaminen. Olen jo muutamia tarjouksia saanut ja hyvin vahvasti erääseen tarttumassa jo.


Moottorin kun otin puheeksi...
En selkeesti osaa kieltäytyä hyvistä tarjouksista ja tälläinen projekti saapui verstaalle :) myös sopiva veneprojekti tuolle moottorille on tiedossa jo. Ja hyvään hintaan tietenkin.

Jos nyt jollain lukijalla sattuisi olemaan Merc 39 1960-70 lukulaisen manuaali, niin ilmaiskaa ittenne.:) netistä en löytänyt kun myyntiilmoituksia ebaystä-




 

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Joskus asiat vain osuvat kohdalleen.

kaikki lähtee purkamisesta

Vähän "ostoksilla"